FANDOM

Detta skall bli den svenska motsvarigheten till de wikierna på andra språk som finns.

SyfteRedigera

Man kan undra varför man behöver ett uppslagsverk på svenska då det finns en på engelska. Trotts allt är svenskar de näst bästa på engelska i Europa då vi inta har det som ett officiellt språk. Men det är min personliga tro att det finns ett värde i att ha en svensk version, det för att bevara språket, sprida det och för de stunder man inte har ork att läsa på ett främmande språk.

MålRedigera

Målen skall inte överdrivas, men det aktuella målet är att det skall finnas 100 sakliga artiklar på denna wikia. Med detta menas artiklar som har med spelet att göra och saker kring det, således inte artiklar som denna.

SpråkRedigera

Eftersom att det är en sida på svenska skall den så klart också skrivas på svenska. Försök undvika ord från andra språk, en vis man sade en gång: "Varför använda utländska ord, när det finns en adekvat inhemsk vokabulär?". Det är viktigt med ett adekvat och korrekt språkbruk, det är att uppskatta att man läser genom sina skrivelser både en och två gånger.

Mycket nöje!

Slumpartad wiki