FANDOM

Diane McClintock är en av Raptures invånare och var en av Andrew Ryan's älskarinnor. Hon blev en av Atlas följare.

HistoriaRedigera

Diane var och firade det nykommande året på Restaurang Kashmir och skulle träffa Andre Ryan där, men han måste jobba i Hepahestus. Diane var mit i att inspela en Audio Diary när restaurangen blev attackerad av Atlas och hans följare, Diane träffades av den första explosionen men övärlevde med skadår till hennes ansikte.

Efter attacken blev Dianes skickad till Medical Pavilion där hon blev omsköt av J.S. Steinman men hennes ansikte blev alldrig det samma som det var för. Hon blev mycket uprörd och kände att saker gick sämre för henne tackvare hennes utseende (med tanke på att Andrew Ryan inte besökte henne en enda gång under hennes tid på sjukhuset) 

Hon var rasande över det som hände i Rapture (inbördes kriget) och bestämde sig för att gå till Apollo Square där Atlas följare blev skickade till för att stella saker till rätta. När hon anlende insåg hon hur dåligt folk hadde när hon från ett rikt samhelle åkte till ett mycket fattigt och isålert ställe, där såg hon många aficher av Atlas, och frågasatt vem han var.

Diane blev efter ett tag presenterad till Atlas själv och blev en av hans följare.

En dag efter ett angrip, var Diane påväg till Atlas för att berätta dom goda nyheterna men gick på honom när han inspelade en Audio Diary som Frank Fontaine, hans riktiga identited. Atlas tog inga risker och mördade Diane.

BioShock Redigera

När Jack anländer i Atlas högkvarter i Apollo Square, hittar han Dianes lik, liggande på ett skrivbord.

"to be added"

Slumpartad wiki